بوبام‌زی سامانه‌ایست امن و یک‌پارچه برای تسهیلِ آموزش کودکان و نوجوانان با کمک بازی. بوبام‌زی فضایی یادگیرنده-محور فراهم می‌کند تا دانش‌آموز بتواند با محوریت بازی فرآیند آموزش خود را تکمیل کند.

در بوبام‌زی هر دانش‌آموز، بر اساس توانمندی‌های خود، در فضایی جذاب، شاد و بدون دلهره، در موضوعات درسی (مانند فارسی ریاضی و علوم) و مهارتی (مانند تفکر)، به هر مقدار که نیاز دارد بازی می‌کند تا به خوبی آن موضوع را فرا بگیرد. هم‌چنین، بوبام‌زی با پیشنهاد بازی‌های فعال حرکتی و گروهی به نیاز کودکان به تحرک و تعامل هر چه بیشتر با دنیای اطراف نیز توجه دارد.

آموزگار می‌تواند در این سامانه به راحتی به هر تعدادی که نیاز است کلاس تعریف کند و فرآیندها و بازی‌های بوبام‌زی را بر اساس برنامه‌های کلاس خود طراحی کند. علاوه بر آن، می‌تواند از میان صدها بازی طراحی شده توسط سایر آموزگاران و هم‌آفرینان، بازی‌های مورد نظر خود را انتخاب و به برنامه‌ی کلاسی اضافه کند. در طول سال تحصیلی، با کمک این سامانه، آموزگار بهترین مسیر آموزشی را برای هر یک از شاگردان خود ایجاد خواهد کرد و همواره از روند پیشرفت آن‌ها باخبر می‌شود. با کمک هوش مصنوعی، بوبام‌زی در آینده خواهد توانست با تشخیص نقاط ضعف و قوت دانش‌آموزان و هم‌چنین، اختلالات یادگیری ایشان، مسیر آموزش دانش‌آموزان را شخصی‌سازی کند.

پدر و مادر می‌توانند با ثبت‌نام فرزندان خود در کلاس‌های بوبام‌زی (اعم از کلاس‌های پیش‌فرض بوبام‌زی و یا کلاس‌هایی که آموزگار مدرسه‌ی فرزندشان تعریف کرده است)، محیطی امن و شاد برای تثبیت یادگیری ایشان فراهم کنند و پیوسته روند پیشرفت ایشان را پایش کنند. علاوه بر فعالیت‌های درسی، بوبام‌زی با کمک بازی‌سازی برای توسعه‌ی سایر مهارت‌ها (مانند تفکر) در کودکان نیز، راه‌‌حل‌هایی ارائه خواهد کرد. علاوه بر آن، با طراحی فعالیت‌های شاد گروهی و خانوادگی، بوبام‌زی به دنبال تحکیم ارتباط اعضای خانواده با یکدیگر و افزایش ارتباط کلامی، عاطفی و روحی روانی بین آن‌ها است.

بوبام‌زی یک زیست‌بوم است که با مشارکت و هم‌‌آفرینیِ همه علاقمندان به تولید بازی (اعم از آموزگاران مدارس و سایر افراد خلاق و توانمند در حوزه‌ی آموزش) توسعه خواهد یافت. رابط کاربریِ تولید بازی، به افراد این امکان را خواهد داد تا محتوای بازی‌های مد نظر خود را در قالب‌های بازی توسعه داده شدۀ سامانه پیاده‌سازی کنند و بازی تولید شده را برای استفاده عموم در مجموعه‌ی بازی‌های سامانه قرار دهند. به عبارت دیگر، مدل کسب و کار بوبام‌زی مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی است و همه مشارکت‌کنندگان در تولید محتوا و بازی‌های آموزشی را در منافع طرح سهیم خواهد کرد.

چشم‌انداز بوبام‌زی

تبدیل شدن به پیشرو نوآوری و فناوری در زمینه بازی‌سازی آموزشی در سطح جهان

بوبام‌زی با تکیه بر توان اهالی خود (اعم از تیم توسعه‌دهنده، آموزگاران و هم‌آفرینان) به دنبال توسعه‌ی دانش و یادگیری با تمرکز بر بازی است و مشتاقانه در تلاش است تا به یکی از پیشروهای بازی‌سازی آموزشی در جهان تبدیل شود.

ماموریت اجتماعی بوبام‌زی

ایجاد محیطی امن و شاد برای تعامل کودک و آموزگار

آموزش کودکان بنیادی‌ترین گام در مسیر توسعه پایدار و ماندگار در جهان است. بوبام‌زی در تلاش است با توسعه‌ی محیطی یک‌پارچه، امن و شاد با هدف تثبیت یادگیری در کودکان، جهان را برای رسیدن به این مهم یاری کند.

سودانا ( بازار تخصصی آموزش)

  • اهمیت آموزش بر کسی پوشیده نیست و یکی از عرصه های جذاب در امر آمورش، استفاده از ابزارهای نوین در ارائه آموزش های مجازی و غیر حضوری است. در واقع از زمان های دور و با پیشرفت ابزارهای ارتباطی نظیر پست و رادیو و تلویزیون، به کار بستن آنها برای ارائه آموزش های غیر حضوری رواج یافت و اینترنت نیز از این امر مستثنی نبوده، بلکه جایگاه ویژه ای در آموزش از راه دور یافته است.
    ایده شرکت هزاره فن و دانش خرد در زمینه آموزش مجازی تعریف و اجرای پروژه ای با نام نوآمد (نوآوری در آموزش مجازی دروس) است. هدف اصلی در ایده نوآمد، استفاده از فناوری های نوین جهت ارتقای آموزش با تاکید بر موارد زیر است:
  • توسعه یک بستر جدید آموزش مجازی با استفاده از فناوری های نوین
  • ترویج آموزش مجازی
  • فراهم کردن دسترسی عموم علاقه مندان به بهترین منابع آموزشی ،مدرسین خبره ، دروس و دوره های دانشگاهی و کمک به توسعه عدالت آموزشی
  • ترویج فضای مشارکتی / رقابتی
  • ترویج همکاری های بین دانشگاهی
  • ترویج آموزش بین المللی از طریق آموزش از راه دور و هم افزایی توانمندی های دانشگاه های ایران